На дистанції, але разом: EUVOLIA опановує дистанційку

01.04.2020

Карантин не став на заваді для спільних пошуків відповідей на питання про відображення європейських цінностей у творах Й. В. Ґете та В. Гюго слухачами EUVOLIA. Під керівництвом Олександри Ніколової  студенти успішно пройшли 3 модуль курсу «АКСІОЛОГІЧНІ КОНСТРУКТИ ПРОСВІТНИЦТВА Й РОМАНТИЗМУ: АНТАГОНІЗМ СУСПІЛЬНОГО Й ІНДИВІДУАЛЬНОГО». У цьому їм допомогли сучасні технології – університетська платформа Moodle.

Ознайомившись із системою ціннісних координат класицизму, Просвітництва та романтизму в країнах Європи за лекційними матеріалами,  наданими викладачем, студенти дистанційно виконали запропоновані завдання, продемонструвавши високий рівень відповідальності, навички самостійної роботи, системно-аналітичного мислення та творчий потенціал: аргументовано довели репрезентацію у «Фаусті» Й. В. Ґете  ідей  «суспільної користі», «гуманізму», «раціоналізму», а у романі «Людина, яка сміється» диференціювали та висвітлили проблеми толерантності, соціальної несправедливості, гендерної нерівності.

Свої відповіді учасники проекту  оформили не лише у вигляді чітких тез з цитатами-аргументами, схем, таблиць та міні-есе, але й – у якості презентацій, на яких показали, ким б стали герої В. Гюго в сучасному світі. А головне – спробували провести паралелі між далеким минулим та сьогоденням, щоб зрозуміти, наскільки змінилися суспільні уявлення, осмислити специфіку європейських цінностей та їхнього втілення в українському суспільстві.    

А трансформації були справді вражаючими. Гуїнплен перетворювався на параолімпійця, героя ютуб-каналу, Джокера; леді Джозіана зображувалася як бізнес-леді, англійські аристократи ХVІІІ ст. порівнювалися із сучасною «золотою молоддю»… Проте у презентаціях, які було створено студентами, персонажі хоча й діяли в контексті реалій ХХІ ст., але стикалися із тими ж викликами що й герої В. Гюго: переживали трагедію «інаковості» (упередженого ставлення загалу до людини, яка є «іншою»), страждали від соціальної несправедливості, невизначеності «жіночого питання» тощо. Аналіз класичних текстів спонукав до роздумів над актуальними проблемами та шляхів їх розв’язання, в тому числі, й через сприяння поширення європейських цінностей в свідомості загалу. Отже, епідемія та карантин не змогли перешкодити успішному навчанню та реалізації нашого проекту!